Mii de arădeni petrec zeci de minute, în fiecare zi, pe drumul spre școală și spre muncă. Traficul în zonele centrale este sufocant, sunt mii de mașini care tranzitează principalele intersecții ale orașului, la orele de vârf.
Aceasta este principala dovadă a ineficienței transportului în comun. Aproape în exclusivitate, pe rutele din municipiu, deplasarea cu tramvaiul/autobuzul este mai puțin rapidă/eficientă decât cu autoturismul.
Principalele probleme sunt viteza medie de deplasare foarte scăzută a transportului în comun, confortul și condițiile din mijloacele de transport, accesibilitatea traseelor și predictibilitatea deplasării.
În același timp, actualele trasee nu sunt cel mai bine adaptate nevoilor utilizatorilor. Zona industrială nu beneficiază de linia de tramvai, în lipsa prelungirii acesteia până în apropierea principalelor fabrici. O restructurare a traseelor actuale este așadar necesară.
Singurele stimulente care au condus la creșterea numărului de utilizatori în Arad au fost gratuitățile acordate. Asta conduce la necesitatea de a subvenționa substanțial serviciul, aproape 80% din veniturile CTP provenind din subvenții.
Măsurile de îmbunătățire a transportului în comun, privitoare la reducerea costurilor, la optimizarea traseelor și a flotei sunt deocamdată ignorate de administrația Falcă-Bibarț. Transportul dedicat elevilor a fost și el refuzat de majoritatea PSD-PNL. A fost menținut managementul steril, incapabil să eficientizeze, să crească numărul de beneficiari. Nu sunt alocate fonduri pentru reparații și modernizări, lucrările care se fac sunt costisitoare și de proastă calitate.
Suntem Noi și Ei.
Noi, care plătim subvenții de zeci de milioane unui sistem ineficient și continuăm să stăm în trafic și să respirăm aer poluat și ei, care încasează venituri mari din salarii și indemnizații ale CA-urilor, fără să facă nimic pentru binele nostru.