Reabilitarea centrului vechi al municipiului Arad ar fi trebuit să fie o lucrare amplă, care să schimbe fața unui cartier cu rezonanțe istorice, dar care a devenit o zonă mai degrabă de ocolit decât de vizitat. Din păcate, nici fondurile europene cheltuite, nici promisiunile Primăriei, nu au avut ca rezultat așa ceva.
Proaspăt ales primar la al doilea mandat, Gheorghe Falcă anunță în vara anului 2008 proiectul prin care vor fi reabilitate 12 străzi din zona Biserica Sârbească – Piața Romană, precum și Podul Traian, cu bani asigurați prin Programul Operațional Regional 2007-2013.
În luna februarie a anului 2009 are loc semnarea contractului de finanțare pentru proiectul în valoare de 14,6 milioane euro, din care 11,1 milioane – finanțarea UE. Se vor realiza: reabilitarea a 4,5 kilometri de străzi, 153 puncte luminoase și a mai multe utilități conexe. Tot în cadrul proiectului va fi reabilitat și Podul Traian.
Un an și jumătate mai târziu încep lucrările, încredințate firmei Tehnodomus. Preferată de autoritățile arădene, compania s-a remarcat de-a lungul timpului prin problemele care au tot apărut la lucrările executate, cea mai faimoasă fiind cea de la stadionul UTA, unde a realizat doar jumătate din ceea ce s-a angajat inițial să facă.
Proiectul este terminat în pragul alegerilor locale din 2012, când are loc reluarea circulației tramvaielor pe podul Traian și este făcută recepția. Din nou, ciclul electoral este cel care determină finalizarea lucrărilor, nicidecum interesul cetățenilor.
Au fost ani lungi în care închiderea circulației pe podul Traian a bulversat traficul în oraș, ceea ce mulți arădeni încă își amintesc. În completare, nu mult după aceea (încă din perioada de garanție), străzile reabilitate au cedat și așa au rămas până acum. Și astăzi se circulă greu, prin gropi și canale denivelate, pe străzile Dornei, Preparandiei sau în zona bisericii Sârbești.
Reabilitarea centrului vechi este un alt exemplu de lucrare cu care autoritățile s-au lăudat, apoi au cerut voturi, după care au lăsat-o să se degradeze.